Bijzondere gebeurtenissen in Italië

“Heel bijzonder was dat we op de terugweg met elkaar deelden wat mensen aan ons hadden verteld. We kwamen erachter dat we, zonder dat we die dingen op dat moment van elkaar wisten, precies hiervoor hadden gebeden“.  Vorige week hadden we in Italië een Nederlandse groep jongeren uit de NGK Arnhem te gast. Een missiereis, zoals we dat noemen. Lees hier hun belevenissen


(Voor 2024 is er nog ruimte voor groepen of individuen om mee te gaan naar Italië.)


Bonustijd

We zijn klaar om te sterven voor Jezus als het moet, de tijd die we hebben gekregen zien we als bonustijd’. Het was een zonnige, maar frisse ochtend. Een persoonlijk gesprek, staande gevoerd, ergens in een achtertuin. De opmerking werd haast als terloops gemaakt, maar kwam stevig binnen. Ze hadden jarenlange vervolging gekend. Regelmatig waren ze met de dood bedreigd en soms waren ze daar niet ver vanaf. Vader, moeder, drie jonge kinderen. Van dichtbij werden ze beschoten, bleven door een wonder gespaard. Jaren moesten ze ondergedoken leven, vluchtend van plek naar plek, afhankelijk van andere christenen die op hun beurt hun eigen leven in de waagschaal stelden om hen verborgen te houden en voor korte tijd een relatief veilig onderdak te bieden. Soms moesten ze het dagenlang zonder eten en drinken stellen. Dit alles vanwege het feit dat ze christen waren geworden en Jezus waren gaan volgen. Lees hier verder 


Een onvergetelijke zomer voor vluchtelingenkinderen

Jaarlijks arriveren er onvoorstelbare aantallen vluchtelingen in Italië. Sommigen van hen leven op straat, anderen komen in de opvangcentra terecht.

Christelijke organisaties bekommeren zich om het lot van deze mensen en laten Jezus’ liefde zien door hulp te bieden waar dat mogelijk is.
Eén van de organisaties waarmee we samenwerken organiseert jaarlijks zomerkampen voor vluchtelingenkinderen en kinderen van Italiaanse gezinnen die in armoede leven. Er is plek voor 300 kinderen per week, maar leiding is er voor slechts 100 kinderen per week. Hier kunnen we samen verandering in brengen! Lees meer


Gods plan & jouw leven

'Wat is de zin van het leven?’ Dit is een vraag die mensen al eeuwenlang bezighoudt. De Griekse filosoof en wetenschapper Aristoteles was hier meer dan tweeduizend jaar geleden al mee bezig. Vandaag de dag proberen coaches mensen te helpen een persoonlijk antwoord te vinden op deze vraag. De website Ask.com analyseerde miljarden vragen die gebruikers via hun website stelden. Zo kwamen zij tot ‘De tien moeilijkste vragen ter wereld’. De vraag: ‘Wat is de zin van het leven?’ eindigde op de eerste plaats. Op de tweede plek: ‘Bestaat God?’ Boeiend, want voor christenen hebben deze twee natuurlijk alles met elkaar te maken. Vaak hoor je onder christenen de vraag gesteld worden: ‘Wat is Gods plan voor mijn leven?’ Hans schreef het hoofdstuk ‘Jouw leven en Gods plan’ voor het boek ‘Gods plan en jouw leven’ (via deze pagina gratis te downloaden als e-book). Lees hier het hoofdstuk ‘Jouw leven en Gods plan’


Bekijk hier de vorige update: Missione Italia - update augustus 2023

Lees hier alles over Missione Italia


“Wat ons drijft is de liefde van Christus... Daarom beoordelen we vanaf nu niemand meer volgens de maatstaven van deze wereld.”

(2 Korintiërs 5:14-16)